Veelgestelde vragen

Laten we één ding voorop stellen: we willen graag met je in contact staan. Dus bel of mail ons gerust! Maar soms is het nóg sneller om een antwoord zelf op te zoeken. Daarom hebben we ons best gedaan om alle denkbare vragen kort en duidelijk te beantwoorden. Klik op het gewenste onderwerp en kijk of jouw vraag ertussen staat.

  1. Algemene informatie
  2. Bestelling plaatsen
  3. Bestanden
  4. Betaling
  5. Verzending en bezorging
  6. Wijzigen en annuleren
  7. Kwaliteit en garantie

Voor al je vragen over het aanleveren van bestanden verwijzen we je graag door naar onze aanleverspecificaties.


1. Algemene informatie

Bedrijfsgegevens

Drukland.nl

Madepolderweg 7A

9608 PX Westerbroek

T: 088 3500 100

E: info@drukland.nl

IBAN: NL68 RABO 0107 2883 97

BIC: RABONL2U

Bank: Rabobank

KVK: 01132099

BTW: NL 819456123B01

Voor het bellen naar ons telefoonnummer betaal je de gebruikelijke belkosten. De kosten zijn dus afhankelijk van je telefoonprovider.
Het grootste deel van ons assortiment kun je bestellen via de website. Staat jouw gewenste product er niet bij? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.
Bij Drukland.nl maken wij geen onderscheid in klanten. Zakelijk, particulier of als wederverkoper, voor iedereen geldt dezelfde lage prijs.
Drukland.nl biedt voordelig drukwerk aan voor iedereen. Dat geldt niet alleen voor zakelijke klanten, maar ook als particulier bestel je eenvoudig jouw drukwerk. Voor iedereen geldt dezelfde scherpe prijs.
Om een beeld te krijgen van de verschillende papiersoorten kun je gratis onze drukwerkvoorbeelden aanvragen. Dit is een box met alle papiersoorten en veel andere materialen. Door het steeds uitbreiden van ons aanbod, kan het zijn dat de box niet helemaal compleet is. Is er een materiaal dat niet in de box zit en je wel graag als sample wilt? Neem dan contact op met de bestelproces pagina.
Ja, Drukland.nl is volledig FSC® gecertificeerd. Bekijk ook onze Ons drukwerk is FSC® gecertificeerd pagina voor meer informatie.
Ja, Drukland.nl is volledig PEFC gecertificeerd.
2. Bestelling plaatsen
De prijs die je ziet is ook de prijs die je betaald. Je betaalt dus ook geen verzendkosten. Vooruitbetalen en betalingen via iDEAL en creditcard zijn gratis. Alle vermelde prijzen op de site zijn exclusief 21% btw.

Zie voor meer informatie onze bestelproces pagina.

We kunnen niet alle mogelijke aantallen altijd op de website zetten. Staat jouw gewenste aantal er niet tussen? Neem dan gerust contact op met de klantenservice. We kijken graag samen met je naar de mogelijkheden.
Ja. We hebben enkele gegevens nodig om de bestelling te verwerken. Met je eigen account kun je gemakkelijk je bestellingen bekijken en de status van je bestelling volgen. Drukland.nl gaat zorgvuldig om met persoonlijke gegevens.

Zie voor meer informatie onze privacy pagina.

Je kunt bij ons alleen bestellingen plaatsen via de website. Neem gerust contact op met de klantenservice als je er niet uitkomt.
In je account kun je de status van je bestellingen zien. Dit kan zijn:
  • wachten op betaling
  • wachten op bestanden
  • in behandeling
  • in druk
  • afgerond
  • geannuleerd
Ja, je krijgt altijd een orderbevestiging op het e-mailadres waarmee je bent geregistreerd. Als je bij een bestelling een exra e-mailadres invult, dan ontvangt deze ook de orderbevestiging.
Een bestelling kun je herhalen door een zogenaamde 'repeat order' te plaatsen. Een dergelijke order is op basis op exact dezefde specificaties en oplage als de oorspronkelijke bestelling. Wijziging zijn hierin niet mogelijk. De repeat order plaats je via je account, onder 'Mijn bestellingen'. Bij de order die je wilt herhalen klik je op 'Repeat order'.
Bij het plaatsen van een "repeat-order" vragen wij altijd een nieuw drukbestand aan te leveren bij de bestelling. Gezien het grote aantal bestanden dat bij ons binnenkomt is het voor ons niet mogelijk om alle bestanden te bewaren. Na enkele weken zullen wij jouw drukbestand daarom uit ons archief verwijderen.
Als je proefdruk wilt ontvangen, kun je de minimale oplage bestellen. Houd er wel rekening mee dat er verschillende productie methodes zijn, bijvoorbeeld digitaal vs. offset. De proefdruk is in dat geval niet één op één te vergelijken met de uiteindelijke bestelling.

Om een beeld te krijgen van de verschillende papier- en materiaalsoorten kun je gratis onze drukwerkvoorbeelden aanvragen.

Als je een papiersoort wilt waar je met zowel pen als potlood goed op kunt schrijven, dan is een papiersoort met een open structuur het beste. Voorbeelden van dergelijke papiersoorten zijn het recyclingpapier en het lasergeschikt bankpost.

Wil je zelf uitzoeken welk papiersoort voor jou het beste is? Vraag dan gratis onze drukwerkvoorbeelden aan.

3. Bestanden
Deze cijfers verwijzen naar het aantal kleuren dat per zijde wordt gedrukt. Het eerste cijfer heeft betrekking op de voorzijde, het tweede cijfer op de achterzijde. 2/2 is dus dubbelzijdig met 2 kleuren gedrukt. 4 kleuren staat voor een full colour bedrukking.

Zie voor meer informatie onze aanleverspecificaties pagina.

Het maakt niet uit welke opmaakprogramma's je gebruikt, zolang je het bestand opslaat of exporteert als een pdf-bestand. Voor hulp bij het opslaan van het bestand kun je altijd contact opnemen met onze dtp-afdeling.

Zie voor meer informatie onze aanleverspecificaties.

    Reden Programma
.pdf Goede kwaliteit Photoshop, Illustrator, InDesign, Acrobat
.psd Goede kwaliteit, open source Adobe Photoshop
.ai Goede kwaliteit, open source Adobe Illustrator
.doc(x) In overleg Microsoft Word
.ppt(x) In overleg Microsoft Powerpoint
xls(x) In overleg Microsoft Excel
.pub Kunnen we niet openen Microsoft Publisher
.indd Zorgt voor problemen Adobe InDesign
.jpg Alleen voor fotoproducten  

Zie voor meer informatie onze aanleverspecificaties.

Onze dtp-afdeling controleert ieder aangeleverd bestand gratis op technische kwaliteit (formaat en marge). Inhoudelijk wordt het bestand niet gecontroleerd. De exacte aanleverspecificaties worden per product weergegeven in het bestelproces.

Zie voor meer informatie onze aanleverspecificaties.

Je kunt bestanden tot 50 MB via de website uploaden. Als de bestanden groter dan 50 MB zijn, maak dan de bestelling af zonder je bestanden te uploaden. Verstuur je bestanden daarna via bijvoorbeeld www.wetransfer.com naar bestanden@Drukland.nl, o.v.v. het ordernummer.

Zie voor meer informatie onze aanleverspecificaties.

Om ervoor te zorgen dat er geen witrand overblijft na het snijden hebben we extra marge nodig. Meestal is de marge 3 mm per zijde. Dit staat per product aangegeven op de werktekening.

Zie voor meer informatie onze aanleverspecificaties.

Wanneer je bent ingelogd in jouw account kun je rechtsboven via 'Mijn account' kiezen voor 'Bestanden aanleveren'. Hier krijg je een overzicht van de bestellingen waarvoor wij nog drukbestanden nodig hebben en je kunt ze op deze pagina direct uploaden.

Zie voor meer informatie onze aanleverspecificaties.

Digitaal en offset zijn tweer verschillende manier van drukken. Bij het offset drukken wordt gebruik gemaakt van gecombineerd drukwerk. Hierdoor wordt het drukken van grote oplages erg voordelig. De kleine(re) oplages worden digitaal gedrukt. Kwalitatief ontlopen beide drukmethodes elkaar nauwelijks.

Zie voor meer informatie over onze eigen productie.

Ja, dat kan. Enkele grammages worden opgedikt geleverd. Dit houdt in dat er tijdens de productie van het papier minder papierpulp is gebruikt. Dit is beter voor het milieu en kan jou een besparing opleveren op eventuele portkosten bij een mailing! De andere papiereigenschappen als stijfheid of dikte zijn uiteraard hetzelfde.

Heb je nog geen drukbestand? Dan kun je aan de slag met onze gratis online ontwerptool. Deze vind je in de tweede stap van het bestproces, nadat je het product hebt toegevoegd aan je winkelwagentje. Via de knop 'Naar bestanden' en vervolgens 'Ontwerpen' kom je bij de ontwerptool terecht.
Als je aan de slag gaat je eigen ontwerp, kun je deze opslaan. Zo kun je ook op een later moment het drukbestand nog aanpassen, zonder dat je helemaal opnieuw moet beginnen. Het bestand kun je weer openen vanuit diezelfde online ontwerptool.
4. Betaling
Nee, orders worden altijd gratis door ons verzonden, ongeacht de ordergrootte.
Je kunt bij ons altijd gemakkelijk en snel betalen. Dit kan op vele manieren.

Zie voor meer informatie onze betaalmethoden pagina.

De factuur zit altijd bij de orderbevestiging. De factuur kun je ook downloaden in je account.

Zie voor meer informatie onze facturen en btw pagina.

Het btw-bedrag staat altijd apart vermeld op de factuur.

Zie voor meer informatie onze facturen en btw pagina.

Nee, je kunt ook eerst je bestand aanleveren en later de betaling voldoen.

Zie voor meer informatie onze betaalmethoden pagina.

5. Verzending en bezorging
De prijzen op onze website zijn altijd inclusief verzendkosten.

Zie voor meer informatie onze bezorging pagina.

De levertijd verschilt per product. De levertijden staan altijd duidelijk in het bestelproces weergegeven. Voor digitaal drukwerk is de aanlevertijd meestal 15.00 uur en soms zelfs 20.00 uur! De aanlevertijd voor offset drukwerk is 14.00 uur.

Zie voor meer informatie onze bezorging pagina.

Onze drukwerkproducten worden bezorgd door DHL, zij bezorgen tussen 09.00-18.00 uur. Het is niet mogelijk om een exacte bezorgtijd te kiezen. Hierdoor kunnen we de bezorgkosten laag houden, en wordt niemand teleurgesteld in het geval van file of routewijzigingen. Je hoeft gelukkig niet thuis op het pakket te wachten! Je kunt je bestelling op je werk laten bezorgen, bij de oppas, bij de buren, of waar je maar wilt.

Zie voor meer informatie onze bezorging pagina.

Dat kan. Wanneer in het bestelproces wordt gevraagd om het bezorgadres in te voeren kun je aangeven dat je de bestelling wilt komen afhalen.

Zie voor meer informatie onze bezorging pagina.

Alle bezorgingen vinden plaats tussen 09.00-18.00 uur. Als je niet aanwezig bent op het moment dat DHL langskomt, dan wordt het drukwerk de volgende werkdag opnieuw aangeboden. Als je bij deze tweede bezorgpoging opnieuw niet thuis bent, dan wordt je bestelling teruggestuurd naar ons magazijn. We moeten daarna opnieuw bezorgkosten in rekening brengen, probeer dit dus liever te voorkomen.
Ja, je kunt per bestelling een ander adres invullen. Dit kan gemakkelijk met het adresboek in je accountomgeving.
Nee, je kunt per bestelling zowel een bezorg- als factuuradres invullen. Deze mogen van elkaar verschillen. Het factuuradres wordt alleen gebruikt op de factuur.
Dat kan! Voor de verzendkosten voor leveringen naar het buitenland kun je contact opnemen met onze helpdesk.

Zie voor meer informatie onze bezorging pagina.

Zodra de bestanden goed aangeleverd zijn en de betaling geregeld is begint de levertijd te lopen. Voordat je het aantal werkdagen kan berekenen, is het belangrijk om te weten wat de aanlevertijd van het product is. Voor offset drukwerk is het vrijwel altijd 14:00 en voor digitaal drukwerk 15:00 of 18:00. Dat wil zetten dat de bestanden voor deze tijd aangeleverd moeten worden, zodat dezelfde dag nog de eerste werkdag is. Voorbeeld: je bestelt 5.000 offset flyers op maandagochtend voor 14:00 uur. Wij krijgen voor deze tijd de drukklare bestanden en de bestelling is betaald. Bij 4 werkdagen hoort je bestelling uiterlijk donderdag geleverd te zijn en bij 2 werkdagen op dinsdag.

Zie voor meer informatie onze levertijden pagina.

Het drukwerk wordt bezorgd door DHL op het opgegeven bezorgadres. DHL bezorgt op werkdagen tussen 08:00 en 18:00 uur. Bij de bestelling kan in veel gevallen ook gekozen worden voor een levering voor 11:00 uur.

Voor vragen over de zending kan contact met ons worden met ons, niet rechtstreeks met DHL. Wij kunnen als verzender vervolgens contact opnemen met DHL om het één en ander uit te laten zoeken.

In de meeste gevallen lost de vertraging zich vanzelf op en zal het alsnog de eerstvolgende werkdag aangeboden worden. Duurt de vertraging meer dan twee werkdagen, neem dan gerust contact met ons op. Wij zullen uitzoeken wat er met het pakket aan de hand is en gaan ons best doen om deze alsnog zo snel mogelijk geleverd te krijgen.
Het is uiteraard mogelijk om een bestelling naar verschillende adressen te versturen. Wel worden er kosten in rekening gebracht per extra afleveradres. Neem voor meer informatie gerust contact met ons op.
Wij produceren alles in eigen huis en kunnen daarom ook snel schakelen. Omdat we dit niet standaard aanbieden op onze website, kan er contact met ons opgenomen worden. Wij zoeken graag voor u uit wat de mogelijkheden zijn.
Het adres van een verzonden pakket kunnen we niet wijzigen totdat DHL een eerste bezorgpoging heeft gedaan. Nadien is het uiteraard mogelijk om het adres te wijzigen. Bij deze correctie brengen we € 15,- euro exclusief btw in rekening per zending.
Wij versturen het drukwerk altijd met maximale bescherming. Veel klein drukwerk wordt in op maat gemaakte dozen verstuurd. Drukwerk dat hier niet voor geschikt is wordt in stevige dozen met eventuele opvulling verstuurd. Grote bestelling - qua formaat of oplage - kunnen ook op een pallet verstuurd worden.
Het versturen naar een postbus is niet mogelijk.
Het verzenden naar één adres binnen Nederland of België is kosteloos. Het versturen naar meerdere adressen is mogelijk tegen een meerprijs van €15,- ex. btw per pakket. Wilt u hier gebruik van maken? Neem dan contact op met de klantenservice.
Omdat we zo duurzaam mogelijk jouw bestellingen willen verpakken en verzenden, kan het voorkomen dat we vergelijkbare bestellingen, die naar hetzelfde adres worden gestuurd én dezelfde leverdatum hebben, samen verpakken en verzenden. Is het voor jou belangrijk dat je bestelling(en) apart verpakt en verzonden worden? Neem hiervoor contact op met onze helpdesk.
6. Garantie, kwaliteit en annuleren
Als je twijfelt over de kwaliteit van onze producten of als je samples van papiersoorten wilt ontvangen, neem dan gerust contact met ons op. We sturen je graag enkele samples toe zodat je deze kunt voelen en vergelijken.
Een beeldscherm is opgebouwd uit RGB (rood, groen en blauw), terwijl drukwerk gebruikt maakt van CMYK (cyaan, magenta, yellow en key, ook wel 'full colour') of PMS (Pantone Matching System) kleuren. Hierdoor kunnen kleuren er anders uitzien.
Je bent zelf verantwoordelijk voor zowel de inhoud als de technische kant van het bestand. Onze dtp-afdeling controleert altijd het formaat en resolutie en mocht hier iets mis mee zijn, dan nemen zij contact met je op. Onze levertijden zijn een indicatie en niet bindend. Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Zie voor meer informatie onze ontevreden pagina.

Indien je niet helemaal tevreden bent over je bestelling, dan kan er een klacht in het account ingediend worden bij mijn bestellingen. Leg hier in een paar zinnen duidelijk uit wat precies de klacht is. Voeg daarna enkele duidelijke foto's toe die de klacht verhelderen. Er wordt geen ontvangstbevestiging van de klacht verzonden, maar wij doen altijd ons uiterste best om binnen 1 werkdag inhoudelijk te reageren op de klacht.

Zie voor meer informatie onze ontevreden pagina.

Ja, maar alleen wanneer je bestelling nog niet is verwerkt. Je kunt de status bekijken via je account (nadat je bent ingelogd) en als je bestelling nog niet is verwerkt, kun je deze hier nog annuleren. Zodra je bestelling in behandeling is genomen en in productie is gegaan, is dit niet meer mogelijk.
Als er nog geen platen gemaakt zijn en de order is nog niet gedrukt, dan kan de order kosteloos worden geannuleerd. Onbedrukte producten zoals stoepborden en kliklijsten kun je binnen acht dagen omruilen of terugsturen.
Drukland.nl zet zich in voor een duurzame wereld. Daarom wordt alleen maar gebruik gemaakt van papiersoorten met het FSC-keurmerk. Dit keurmerk garandeert een duurzaam bosbeheer en verantwoord papier.

Meer informatie over dit onderwerp vind je terug op deze pagina.

Om je account te laten verwijderen kun je contact opnemen met de klantenservice.. Wij kunnen vervolgens het account voor je deactiveren en verwijderen.

Vragen?

Heb je vragen? Neem dan contact met ons op, je krijgt op werkdagen altijd binnen 24 uur antwoord.

 

0 producten € 0,00